Mercedes GLC: Elegancja, Moc i Praktyczność w SUV-ie
Oto co znajdziesz w tym artykule:
Czy Mercedes GLC SUV może się podobać? Ładna bryła, eleganckie wykończenie i niezwykle praktyczne podejście do codziennych zadań. Mamy do czynienia z autem klasy premium, które idealnie zaprezentuje się pod operą, ale także doskonale się sprawdzi w codziennych zadaniach, jak zakupy czy rodzinne wypady. Czego można chcieć więcej od takiego auta?
Kilka słów o historii Mercedesa GLC SUV
Mercedes GLC SUV to stosunkowo młody model w gamie Mercedesa, bo realnie można liczyć, że jest z nami 10 lat. Generalnie, historia SUV-ów w tej marce jest dość świeża, bo o ile Klasa G (Geländewagen lub potocznie „Gelenda”), czyli duża terenówka została zaprojektowana w latach 70. XX wieku, o tyle jej mniejszy odpowiednik zadebiutował dopiero w 2008 pod godnym oznaczeniem GLK.
Zastąpić legendę – początki SUV- ów Mercedesa
Mercedes GLK okazał się hitem sprzedaży. Auto było mocno kanciastym SUV-em, który był wygodny, nowoczesny (na ówczesne standardy), a także dzięki swojemu napędowi, doskonale radził sobie zarówno na drodze, jak i na leśnych ścieżkach. Ciekawą innowacją był fakt, że GLK, nie był oparty na żadnej „terenowej” płycie, tylko na Klasie C (generacja W204). To rozwiązanie zapewniło nadzwyczajne właściwości jezdne, a także wysoki komfort.
Wielka zmiana – premiera Mercedesa GLC SUV-a
Widząc rozwój konkurencji i zmianę trendów na rynku, Mercedes w 2015 roku, zdecydował się rozbić GLK na kilka modeli różniących się rozmiarem. Jednym z pierwszych był GLC, który zgodnie z nowo przyjętą nomenklaturą podkreślał przywiązanie do segmentu C – od platformy, na której bazował.
Pierwsza generacja GLC (X253) już na pierwszy rzut oka różniła się od GLK. Miała miękkie, opływowe kształty, bardziej elegancką sylwetkę, a także dostosowane do współczesnych standardów wnętrze, naszpikowane najnowocześniejszą elektroniką. Bardzo szybko gama została rozszerzona – w 2016 roku zadebiutowało GLC Coupe, ale także odmiany AMG (GLC 43 oraz GLC 63), które w idealny sposób łączyły właściwości SUV-a z luksusem, ale także osiągami maszyn sportowych.
Zmiany, zmiany, zmiany… i GLC przechodzi Lift
W 2019 roku GLC zostało jeszcze bardziej usprawnione. Odświeżeniu uległ wygląd, użyto lepszych materiałów wykończenia wnętrz, a także zastosowano najnowszy system multimedialny MBUX, który był istną rewolucją w tym segmencie. Pojawiły się wydajniejsze silniki i napędy w tym wersje mild hybrid i plug-in hybrid. Z kolei fani AMG otrzymali jeszcze więcej mocy, bo pojawił się wariant GLC 63 S, mający 510 koni mechanicznych, co pozwalało rozpędzić tego SUVa do 100 km/h w około 4 sekundy.
Druga generacja i wielka transformacja
W 2022 roku zadebiutowało zupełnie nowe GLC (X254). Auto stało się większe, bardziej wszechstronne, ale co najważniejsze jeszcze bardziej nowoczesne. Wnętrze było inspirowane Klasą C (W206). Dało mu to duży ekran centralny (który między innymi wyeliminował manualne przełączniki nawiewów i klimatyzacji), system MBUX drugiej generacji i zastosowano jeszcze lepsze materiały wykonania wnętrza.
Nowa generacja stała się jednak wyłącznie hybrydowa – w wersjach mild hybrid (z instalacją 48V) oraz jako plug-in hybrid, oferujący nawet do 100 km jazdy na samym prądzie (WLTP). Z kolei dla fanów AMG dodano nowe GLC 63 SE Performance, które mogło się pochwalić łączną mocą 680 koni mechanicznych.
Różnorodna gama silników dostępnych w GLC SUV
Mercedes GLC może pochwalić się wieloma silnikami. Wszystkie są hybrydami, dzięki czemu osiągi są na najwyższym poziomie, przy bardzo ekonomicznym spalaniu. Niezależnie, czy jeździsz spokojnie, czy jesteś demonem prędkości – na pewno znajdziesz coś dla siebie.
2.0 T Mild‑Hybrid – GLC 200 4MATIC
-
Silnik: Benzynowy, doładowany silnik R4 (M 254) wspomagany systemem 48 V EQ Boost
-
Moc: 150 kW ≈ 204 KM przy ~6100 obr./min, +17 kW (≈ 23 KM) z elektrycznego wspomagania
-
Moment obrotowy: 320 Nm w zakresie 2000–4000 obr./min
-
Osiągi: Przyspieszenie 0–100 km/h: 7,8 s, prędkość maksymalna: 221 km/h
-
Spalanie/CO₂: ok. 7,3‑8,2 l/100 km, emisja ~167‑186 g/km CO₂
2.0 T Mild‑Hybrid – GLC 300 4MATIC
-
Silnik: Ta sama jednostka M 254, ale w wyższej wersji mocy
-
Moc: 190 kW ≈ 258 KM + 17 kW (≈ 23 KM) elektrycznie
-
Moment: 400 Nm przy 2000–3200 obr./min
-
Osiągi: Przyspieszenie ok. 6,2 s, prędkość maksymalna: 240 km/h
-
Spalanie: w okolicach 7,2 l/100 km, emisja CO₂: ~164 g/km
2.0 T Diesel Mild‑Hybrid – GLC 220 d 4MATIC
-
Silnik: Czterocylindrowa jednostka diesla OM 654 M z systemem ISG
-
Moc: 145 kW ≈ 197 KM + 15 kW (≈ 20 KM) z elektrycznego start/stop
-
Moment: 380 Nm przy 1800–2800 obr./min
-
Osiągi: Przyspieszenie ok. 8,0 s do 100 km/h, Vmax: 219 km/h
-
Spalanie: ~5,1–5,9 l/100 km, emisja CO₂ ~134‑154 g/km
2.0 T Plug‑in Hybrid – GLC 300e (lub 350e amerykańska)
-
Układ: Silnik benzynowy M 254 + elektryczny motor 136 KM
-
Moc: Łączna moc GLC 300e: ~360 KM, moment ~550 Nm; wersja 350e ma 381 KM
-
Bateria: ok. 31,2 kWh → zasięg EV ~100 km WLTP
-
Charakterystyka: Połączenie ciszy jazdy elektrycznej z dynamiką silnika benzynowego
2.0 T Diesel Plug‑in Hybrid – GLC 300de
-
Układ: Diesel OM 654 + silnik elektryczny
-
Moc: Łączna moc: ~335 KM, moment do 550 Nm
-
Charakterystyka: Idealny na długie trasy i miasta — oszczędność diesla plus elastyczność jazdy elektrycznej
2.0 T Plug‑in Hybrid – AMG GLC 63 S E Performance
-
Układ: Sportowa jednostka M 139 turbo + silnik elektryczny napędzający przednią oś
-
Moc: Łączna moc: 680 KM (476 KM silnik benzynowy + 204 KM elektryczny), moment: 1020 Nm
-
Osiągi: 0–100 km/h w 3,5 s, Vmax: 275 km/h (ograniczona elektronicznie)
-
Bateria: 6,1 kWh gross (4,8 kWh net), zasięg elektryczny ~12 km
2.0 T Mild‑Hybrid – AMG GLC 43 4MATIC
-
Układ: Turbo benzyna z systemem ISG (M 139)
-
Moc: ok. 310 kW ≈ 421 KM + 14 kW (≈ 19 KM) z elektrycznego wspomagania
-
Moment: ok. 500 Nm przy ~5000 obr./min
-
Spalanie: ok. 9,8 l/100 km
2.0 T Plug‑in Hybrid – GLC 400 e 4MATIC
-
Układ: Hybrydowy układ napędowy oparty na benzynowym silniku 2.0 (M254) i silniku elektrycznym EQ
-
Moc: 185 kW + 115 kW = 252 KM + 156 KM → łącznie 408 KM systemowo
-
Moment obrotowy: szacunkowo ponad 600 Nm
-
Przyspieszenie 0–100 km/h: 5,6 s
-
Średnie zużycie paliwa: 2,1 l/100 km
-
Zużycie energii: 17,9 kWh/100 km
Kolorów też jest wiele
Niezależnie czy jesteś fanem klasycznych, stonowanych kolorów, czy jednak czegoś „ciekawszego” co będzie z daleka rzucało się w oczy – tutaj również znajdziesz coś dla siebie. W ofercie są również klasyczny biały i czarny. Tym samym mamy niemal każdy kolor, który można tylko wymarzyć – i szczerze? Ta paleta w pełni wystarcza.
Aktualnie dostępne kolory:
-
MANUFAKTUR – szarość grafitu magno – szary, matowy kolor łączący efekt „wow” ze stonowaną codziennością;
-
MANUFAKTUR – czerwień Patagonii metalik – piękny czerwony kolor, który zdecydowanie wyróżnia się na parkingu;
-
MANUFAKTUR – alpejska szarość solid – kolor dla osób, które lubią jasny kolor, ale nie do końca są przekonane do białego;
-
Srebrny verde metalik – ciekawy metalizowany kolor między srebrnym a zielonym;
-
Czerń obsydianu metalik – metalizowany czarny lakier, który prezentuje się niczym garnitur z najwyższej półki na tle zwykłych kurtek syntetycznych;
-
Szarość grafitu metalik – piękny błyszczący szary kolor;
-
Srebrny High-tech metalik – klasyczny srebrny błyszczący kolor;
-
Niebieski spectral metalik – hipnotyzujący niebieski kolor, który prezentuje się świetnie zarówno pod klubem, jak i operą.
Jak jeździ nowy Mercedes GLC SUV?
Jazda nowym Mercedesem GLC SUV to coś więcej niż tylko przemieszczanie się z punktu A do punktu B. To doświadczenie, które zaczyna się już w momencie, gdy zamykasz za sobą drzwi i w kabinie zapada niemal całkowita cisza. Świat zewnętrzny zostaje gdzieś daleko, a Ty zostajesz sam – z luksusem, komfortem i zaawansowaną technologią na wyciągnięcie ręki.
GLC prowadzi się z niesamowitą lekkością. Układ kierowniczy jest precyzyjny, a zawieszenie płynnie wybiera każdą nierówność – nawet na polskich drogach. W wersji z pneumatycznym zawieszeniem masz wrażenie, jakbyś unosił się tuż nad asfaltem. Przy wyższych prędkościach auto robi się pewniejsze, stabilniejsze, wręcz przyklejone do drogi, co dodaje kierowcy ogromnego poczucia kontroli. Niezależnie czy masz „ciężką nogę” czy jeździsz spokojnie – każdy manewr wykonasz bez żadnego problemu.
Poradzi sobie w terenie
Co ciekawe, mimo że GLC SUV jest już bardziej „miejskim” autem niż leśnym, to gdy kończy się asfalt, to wciąż doskonale sobie radzi. Tym samym, jeśli masz w budowie drogę przed domem, jeździsz na różne eventy i koncerty do lasów lub nad rzeczne ostępy, to tym samochodem wjedziesz tam i wyjedziesz bez żadnych problemów.
GLC SUV-em luksusowym
Wnętrze jest bardzo komfortowe – świetnie wyciszone, wykonane z materiałów najwyższej klasy i z inteligentnymi rozwiązaniami. System MBUX reaguje na głos, gesty i dotyk, dzięki czemu nie musisz odrywać wzroku od drogi. Jeśli jeździsz głównie po mieście, docenisz skrętną tylną oś – manewrowanie tym SUV-em jest zaskakująco łatwe, nawet w ciasnych przestrzeniach.
Silniki – czy to w wersji mild hybrid, czy plug-in – pracują cicho i płynnie, a jednocześnie oferują wystarczająco dużo mocy, by dynamicznie włączyć się do ruchu, wyprzedzić czy po prostu… poczuć przyjemność z jazdy. To auto nie wymusza sportowej jazdy, ale kiedy chcesz, potrafi naprawdę zaskoczyć swoją zwinnością. A jeśli jesteś jedną z tych osób, które potrzebują więcej, to oczywiście można sięgnąć po GLC 43 lub nawet GLC 63.
GLC – SUV idealny dla rodziny
Mówiliśmy o tym, że Mercedes GLC SUV jeździ rewelacyjnie, ale nie poruszyliśmy jeszcze jednej kwestii. To auto jest idealnym autem rodzinnym. Z jednej strony mamy możliwość montażu bagażnika dachowego, haka i przyczepy czy też specjalnych zaczepów rowerowych na tylną klapę, to jeszcze sam kufer jest dość duży i wszechstronny. Bagażnik ma około 620 litrów pojemności, co pozwala bezproblemowo spakować całą rodzinę na duże wczasy, a już zdecydowanie wystarcza, na cotygodniowe zakupy.
Co ciekawe, tylna kanapa jest również składana. W tym samochodzie podłoga wtedy jest idealnie płaska, co w spokoju pozwala przewieźć średniego rozmiaru komodę lub duży telewizor. Tym samym, możesz stać się „tym pomocnym sąsiadem”, do którego będą się wszyscy zgłaszać, gdy w ich pojeździe zabraknie miejsca.
Jak rodzina, to i bezpieczeństwo
GLC SUV jest jednym z najbezpieczniejszych samochodów w swojej kategorii. Auto otrzymało 5 gwiazdek w testach NCAP oraz wysokie noty w crash testach z całego świata. Bardzo ciekawym rozwiązaniem są adaptacyjne przednie poduszki powietrzne, które automatycznie napełniają się do dobranego poziomu uwzględniając impet oraz pozycję kierowcy i pasażera. Pozwala to jeszcze zwiększyć szansę na wyjście w dobrym stanie z kolizji. Poduszek powietrznych w tym samochodzie jest aż 7. Dodatkowo pojazd ma asystenta pasa ruchu, systemy awaryjnego hamowania, aktywny tempomat i wiele innych przydatnych funkcji, które mogą poprawić Twoje bezpieczeństwo na drodze.
Mercedes GLC SUV – idealne auto dla każdego?
Mówi się, że jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego. Mercedes GLC SUV jest idealnym zaprzeczeniem tej tezy. Samochód prowadzi się znakomicie, jest bardzo ładowny, a także ma świetne przyspieszenie. Auto ma sprawdzoną i dopracowaną konstrukcję, która doskonale sprawdzi się jako pojazd do długich podróży, ale także na rodzinne biwaki czy też randki w plenerze.
Czy ten samochód ma jakieś wady? Ciężko jakieś dostrzec, jednak podsumowując – może się podobać, a co ważniejsze również świetnie jeździ. Z czystym sumieniem auto to jest warte polecenia osobom, które szukają właśnie takiego zrównoważonego samochodu – zarówno do miasta, jak i do lasu.
Mercedes GLC SUV w leasingu lub najmie – komfort w zasięgu ręki
Skoro jesteś z nami do końca, to znak, że Mercedes GLC SUV naprawdę przykuł Twoją uwagę. I trudno się dziwić – to jeden z najlepiej dopracowanych SUV-ów premium, który łączy elegancję, technologię i funkcjonalność. A my możemy pomóc Ci cieszyć się nim na bardzo korzystnych warunkach – w leasingu lub wynajmie długoterminowym.
W Auto-Planeta czekają na Ciebie gotowe do odbioru egzemplarze Mercedesa GLC SUV – bez czekania miesiącami i bez kompromisów co do wersji wyposażenia. Po prostu wsiadasz i jedziesz.
Dlaczego warto porozmawiać właśnie z nami?
-
✅ Znamy potrzeby klientów – od lat wspieramy zarówno firmy, jak i klientów indywidualnych w wyborze najlepszego finansowania.
-
✅ Szeroka dostępność modeli premium – nie tylko GLC SUV, ale też inne Mercedesy i auta klasy premium.
-
✅ Elastyczne formy finansowania – leasing, najem, wykup końcowy – dopasujemy wszystko do Twojej sytuacji.
Zainteresowany? Odezwij się do nas – z przyjemnością opowiemy Ci więcej i przygotujemy konkretną ofertę.