fbpx

Audi A8 – synonim luksusu

Audi A8 jako dostojna limuzyna klasy premium, zostało skonstruowane z niebywałą precyzją i dbałością o każdy szczegół.

Audi A8 to klasyczna linia, najwyższa jakość wykonania, wyszukane materiały, innowacja i (jak dla auta w tej klasie) bardzo dobre osiągi. Widać tę dbałość o każdy szczegół, by wnętrze było ponadczasowe, ale także przejrzyste i przestrzenne. Stworzone z myślą o pasażerach, by czuli się “like a boss” podczas jazdy w tym samochodzie, o ile w ogóle wypada tę bestię z Ingolstadt jeszcze skategoryzować jako (zwykły) samochód…

Innowacyjne AUDI A8

Aktywne, pneumatyczne zawieszenie, innowacyjny napęd hybrydowy, gadżety elektroniczne wprost nieziemskie – te wyznaczniki naprawę mocno podniosły poprzeczkę w segmencie pełnowymiarowych, luksusowych limuzyn.

Model A8 nawet jak dla tak doświadczonego producenta, jakim jest Audi, był ogromnym wyzwaniem produkcyjnym. Należało sprostać najwyższym wymaganiom ze strony klienta, który domagał się wygody, luksusu, niezawodności, osiągów, innowacyjności, etc. etc i to w każdych warunkach klimatycznych i drogowych, ponieważ z założenia, ten samochód miał być dostępny na różnych, często bardzo odmiennych od siebie rynkach – od suchej i gorącej Australii, poprzez Chiny (gdzie chyba największym wyzwaniem będzie stan dróg) i aż do zimnych krajów północnych jak Norwegia lub Kanada.

Nadwozie A8 zostało wykonane z różnych materiałów. To nie tylko stal, jak w większości samochodów, ale do produkcji wykorzystano także aluminium i kompozyty węglowe. Trzeba przyznać, że z powodzeniem poradzono sobie z połączeniem tych wszystkich materiałów.

Rozpiętość wyposażenia i materiałów jest bardzo, bardzo szeroka. Dbanie o każdy szczegół jak chociażby elektrycznie otwierane i zamykane żaluzje nawiewów lub gniazdo 230V wskazuje na doskonałą jakość wykończeń.

Bezpieczeństwo w Audi A8 z pewnością jest na najwyższym poziomie, gdyż czuwa nad nim aż 41 systemów, m.in.:

  • boczne poduszki i kurtyny powietrzne (przód i tył),

  • centralna poduszka powietrzna pomiędzy przednimi fotelami,

  • system ostrzegający przed zjechaniem z pasa (w standardzie),

  • automatyczne wezwanie pomocy, ostrzeżenia przy wysiadaniu,

  • asystent ruchu poprzecznego z tyłu

  • system utrzymania toru jazdy

  • limiter prędkości (który można wyłączyć 😉 )

  • asystent rozpoznawania znaków drogowych

  • itd…

Audi A8 - tył

Audi A8 benzyna, diesel, hybryda

Na pierwszy rzut, możemy porównać cztery jednostki napędowe AUDI A8 (benzyna, diesel oraz hybryda), wszystkie modele z napędem na cztery koła.

Silnik Moc maksymalna Przyśpieszenie Prędkość maksymalna Emisja CO2
3.0l TFSI 55 340 KM 5,6 s. 250 km/h 231–206 g/km
3.0l TFSI 60 460 KM 4,4 s. 250 km/h 268–252 g/km
3.0l TDI 286 KM 5,9 s. 250 km/h 196–181 g/km
60 quatro tiptronic 3.0l (hybryda) 449 KM 4,9 s. 250 km/h 58–51 g/km

A zużycie paliwa? Czy to najważniejsze w samochodzie za blisko pół miliona złotych?

Elektroniczne gadżety oraz dodatkowe wyposażenie w AUDI A8:

Nikt nigdy wcześniej nie udoskonalił samochodu w tak wiele różnych udogodnień. W samochodzie jest (albo może być – za odpowiednią dopłatą) tyle różnych systemów, że ciężko to ubrać w jakieś sensowne ramy na potrzeby artykułu…

Chociażby to, że w podwoziu znajdują się czujniki, które w ułamku sekundy skanuje drogę. Kiedy wykryją wstrząsy, elementy sterujące nadwoziem błyskawicznie i odpowiednio reagują, dzięki czemu pasażerowie cieszą się wysokim komfortem jazdy – wręcz płyną, a nie jadą. System ten działa na tyle sprawnie i jest na tyle innowacyjny, że producent bardzo często zwraca na niego uwagę w swoich materiałach marketingowych.

Audi A8 jest wyposażone w 1-calowy ekran dotykowy, a także dwa ekrany dla pasażerów o rozdzielczości 1920×720 px.

Podczas jazdy wraz z kierowcą współpracują systemy oparte o wszelkiej maści:

  • kamery laserowe

  • radary

  • skanery,

  • zaawansowane oprogramowania i ultraszybkie procesory

Audi A8 jest wszechstronne i wręcz wyręcza kierowcę – samo parkuje, samo wjeżdza do garażu, samo kontroluję jazdę w korku.

Komfort Audi A8

W tym samochodzie z pewnością nie zmęczymy się jazdą. Podgrzewane fotele, masaże relaksujące, wentylacje, tak umilają podróż, że kierowca delektuje się jazdą. Ci, którzy nim jeździli mówią, że:

„Jazdą A8 można się upajać, wnętrze skutecznie pozwala się odciąć od świata zewnętrznego.”

Dziennikarz motoryzacyjny Błażej Buliński w (AutoŚwiat nr 51) tak mówi o Audi A8:

„Auto jest niewiarygodnie poręczne. Nawet na śliskich, zacieśniających się łukach ten kolos nie daje się łatwo wyprowadzić z równowagi. A na długich, prostych docenia się odprężającą pozycję na ultra wygodnych fotelach, intensywny masaż i rewelacyjne wyciszenie kabiny, które zapewnia idealne warunki do delektowania się brzemieniem zestawu audio Bang&Olufsen”

No cóż…, to już chyba ostatecznie wyjaśnia się, dlaczego na ten samochód zdecydowała się Angela Merkel.

Co słychać na tyłach Audi?

Audi A8 to limuzyna, którą została zaprojektowana, aby mogły nią podróżować głowy państw, managerowie i biznesmeni. Dlatego to, co się tyczy miejsc na tylnej kanapie, wprzypadku tego samochodu jest ekstremalnie ważne. W zależności od tego, jak bardzo będziemy sterować w konfiguratorze, możemy:

  • obsługiwać klimatyzację,

  • sterować jasnością oświetlenia,

  • zwiększać lub zmniejszać intensywność zapachu,

  • sterować funkcją masażu,

  • wysunąć podnóżek z oparcia fotela,

  • obsługiwać ekrany o rozdzielczości 1920×720 px.

  • Wykonać połączenie telefoniczne

Z tych wszystkich udogodnień można korzystać siedząc na tylnych siedzeniach w Audi A8.

Super Audi A8

Trzeci poziom autonomiczności?

Autonomiczna jazda na poziomie trzecim oznacza, że w sprzyjających warunkach samochód może jechać sam, człowiek pełni jedynie funkcję nadzorcy systemów oraz przejmuję kontrolę nad jazdą w momencie, kiedy systemy nie są w stanie dokładnie zinterpretować tego, co się dzieje na drodze.

Pilot jazdy w korkach

W tym trybie Pilot korek samochód jedzie samodzielnie z prędkością 60 km/h. Dzięki tej funkcji kierowca nie musi trzymać rąk na kierownicy.

Zdalne parkowanie

Samochód sam wjedzie do garażu. Z Audi A8 to możliwe, dzięki pilotowi zdalnego parkowania, wyposażony jest w skaner laserowy, który precyzyjnie mierzy garaż, czy dowolne miejsce parkingowe. Istotne jest też to, że samochód może być sterowany za pomocą smarftona. Co za tym idzie? Kierowca nie musi przebywać w środku pojazdu.

Czy Audi A8 ma wady?

W najnowszej wersji to już chyba naprawdę ciężko się doszukać wad. Jedynie co można wziąć pod uwagę to, że pewne wręcz niezbędne dla tego samochodu dodatki takie jak np. kamera cofania będą wymagały dodatkowych nakładów finansowych.

Podsumowanie

Miłym zaskoczeniem dla kierowcy jest zwrotność pojazdu. Siedząc w Audi A8, nie czuje się gabarytu pojazdu, a samochód jest zwinny i zwrotny. I oczywiście jest luksusowy, przestronny (zwłaszcza w wersji L – long), zawiera całą gamę innowacyjnych rozwiązań i jest bardzo bezpieczny.

Jest to auto wyjątkowe pod każdym względem. Cena AUDI A8 zaczyna się od 423 000 złotych. W Auto-Planeta.pl Audi A8 oferowane jest w leasingu z 120 000 złotowym rabatem.

Nie ma wątpliwości, że Audi A8 jest fenomenem na światowym rynku, dlatego tym bardziej polecamy ten cud motoryzacji.

Na zakończenie coś co nas lekko zaskoczyło…

Mając na co dzień do czynienia z samochodami klasy premium, trochę przyzwyczailiśmy się do dopłat za, nazwijmy to “drobiazgi”, typu gaśnica, apteczka itp. Natomiast w A8 zestaw dla osób palących (popielniczka i zapalniczka Audi pomiędzy fotelami kierowcy i pasażera) jest za… 0 zł.