BMW X3 2020-2021 – trzecia generacja
Funkcjonalność, wysoka jakość, masywna sylwetka (jak to w BMW) i ekskluzywne wnętrze – to z pewnością cechuje nowe BMW X3 trzeciej generacji. Jeśli rozważasz zakup tego samochodu, to jak najbardziej polecamy. Może się to okazać strzałem w 10!
Poza tym wysokość sprzedaży mówi sama za siebie: 1,5 miliona sprzedanych samochodów pierwszej i drugiej generacji, a zainteresowanie tym modelem nie słabnie, a wręcz przeciwnie….
Natomiast w 2021 roku czas na lifting. Zostanie odświeżona przednia i tylna konsola samochodu. Na jakąś wielką rewolucję pod względem technologicznym i wyposażenia jednak się nie zapowiada.
BMW na którym możesz polegać
W przypadku X3 ewidentnie procentuje doświadczenie i know-how koncernu BMW.
Z punktu widzenia różnic w stylistyce i wyposażeniu BMW X3 dostępny jest wariantach:
-
model podstawowy
-
xLine (aluminiowe wykończenia, 20 calowe felgi, ekskluzywne listwy ozdobne)
-
Luxury Line (jak w xLine + skórzana tapicerka)
-
MSport (wyścigowy klimat, specjalny pakiet aerodynamiczny, felgi 19)
Oczywiście X3 jako samochód z tradycjami (bo produkowany od 2003 roku) doczekał się kilku wersji z różnymi jednostkami napędowymi, z czego najmocniejsze to M40i (benzyna, 360 KM) i sDrive30d (diesel, 256 KM). Nie licząc pewnych wyjątków, wszystkie wersje są z automatyczną ośmiostopniową skrzynią biegów oraz z napędem 4×4 xDrive.
Wrażenia z jazdy są bardzo dobre. Samochód ma miękkie zawieszenie, ale wciąż dające poczucie bezpieczeństwa nawet przy bardziej dynamicznej jeździe. Szybko reaguje na polecenia kierowcy, także jeśli chodzi o pedał gazu, hamulca oraz ruch kierownicą.
Ostatnia ogólna uwaga co do BMW X3 jest taka, że mimo samochód ten kwalifikuje się do segmentu premium, to jest stosunkowo tani w eksploatacji i serwisowaniu.
Bliższe spojrzenie na hybrydę xDrive30e
To co dzisiaj przykuwa dużą uwagę klientów, to BMW X3 xDrive30e z napędem hybrydowym typu plug-in, co oznacza, że mamy do czynienia z samochodem, w którym napęd spalinowy jest złączony z napędem elektrycznym, a pewną część energii udaje się odzyskać, np. podczas hamowania. Oczywiście samochód powinien być też ładowany z sieci elektrycznej. Można skorzystać nawet ze zwykłego domowego gniazdka, ale wówczas naładowanie baterii do pełna zajmuje ok. 6 godzin. Jak już jesteśmy przy baterii, to należy wspomnieć, że jej pojemność to 12 kWh, co przekłada się na zasięg do 55 km.
Jeśli chodzi o silnik spalinowy, to mamy tutaj do czynienia z silnikiem benzynowym o pojemności 2 litrów i mocy 184 KM, natomiast silnik elektryczny daje moc 109 KM. Łączna moc tego układu to 292 KM.
Prędkość maksymalna tego modelu to 210 km/h, a przyśpieszenie 0-100 km/h to według danych producenta 6,1 s – całkiem nieźle zważywszy, że mamy do czynienia z samochodem, którego masa to 2 tony.
Pytanie, czy nowa hybryda BMW czymś nadzwyczajnym się wyróżnia? Czymś, co mogłoby nas zaskoczyć? Jeśli jedziemy na silniku elektrycznym, jest bardzo cicho (nic nowego), jest bez emisyjnie (nic nowego), w trybie hybrydowym (bo możemy zmieniać tryby i jechać tylko na silniku spalinowym lub tylko na elektrycznym) mamy niskie spalanie nawet poniżej 3 litrów (to już nieźle). Innowacją jest to, żeby do komputera pokładowego wprowadzać informację o miejscu docelowym podróży. Wówczas komputer tak będzie sterował silnikiem spalinowym i elektrycznym, żeby spalanie było jak najniższe.
W porównaniu do modeli z silnikami benzynowymi lub diesla xDrive30e ma trochę gorsze osiągi, ale już o jakiś margines do którego w standardowym ruchu drogowym (nawet na autostradzie) i tak nie jesteśmy w stanie się zbliżyć. Z drugiej strony mamy ekologię i mniejsze zużycie paliwa. Dlatego ta hybryda naprawdę jest warta rozważenia.
Wyposażenie X3
BMW X3 ma sporą konkurencję na rynku, więc wyposażenie jest oczywiście na wysokim poziomie, a w nim posiada m.in.:
-
Liczne, ergonomiczne schowki
-
Szeroki wybór tapicerek oraz listew wykończeniowych
-
Klimatyzacja automatyczna 3-strefowa
-
6 poduszek powietrznych
-
Aktywny tempomat
-
System alarmowy sterowany pilotem radiowym
-
Ogrzewanie postojowe oraz ogrzewanie kierownicy
-
Obsługa przy pomocy gestów dłoni, np. odbieranie lub odrzucanie połączenia, podgłaszanie lub ściszenie radia (dodatkowo płatne)
-
Asystent parkowania z systemem kamer 360 stopni (dodatkowo płatny)
-
Ogrzewane fotele przednie i tylne (dodatkowo płatne)
-
Wyświetlacze Head Up (dodatkowo płatny)
-
BMW Live Cockpit z nawigacją (dodatkowo płatny)
-
Systemy asystujące kierowcę, np. utrzymywanie prędkości oraz dystansu od poprzedzającego pojazdu, asystent zmiany pasa ruchu (wersja “Plus” dodatkowo płatna)
-
Energooszczędne i adaptacyjne reflektory LED wraz z asystentem automatyczne przełączającym świata drogowe i mijania (asystent dodatkowo płatny)
-
Felgi od 18 do 21 cali
-
Relingi dachowe (w zależności od rodzaju mogą być dodatkowo płatne)
-
Adaptacyjne zawieszenie (dodatkowo płatne)
-
etc, etc…
Hmmm, czy na powyższej liście widzicie coś, czego nie ma u bezpośredniej konkurencji? Bo my widzimy kilka elementów, których brakuje… 😉
Jeśli chodzi o jakość wykonania, to raczej nie ma mowy o rozczarowaniu. BMW zadbało, aby wszystko działało sprawnie, było dobrze spasowane, stabilne, intuicyjne i łatwe w obsłudze. No może jeden mały minus… jeżeli nie chcemy za bardzo dopłacać do komfortu, to liczmy się ze sporą ilością plastiku w środku.
Najem długoterminowy BMW x3 lub leasing
Przy zakupie BMW X3 warto rozpatrzyć opcję najmu długoterminowego. Najem daje wiele możliwości, a przedsiębiorca może przewidzieć koszty i z wyprzedzeniem zaplanować finanse firmy. Jedną z ważniejszych zalet najmu jest zwolnienie z opłat związanych z posiadaniem samochodu, ponieważ nie jest on nasz – my go tylko pożyczamy na dłuży okres. Kolejnym sporym plusem jest także to, że po zakończeniu najmu jest możliwość, aczkolwiek nie ma konieczności wykupienia użytkowanego samochodu. To, co przekonuje wielu przedsiębiorców to fakt, że ratę najmu można wrzucić 100% w koszty.
Kolejna opcja to preferencyjny leasing, którego korzyści wynikają z optymalizacji podatkowej, uproszczonej procedury i mniejszych wymagań dla leasingobiorcy. Poza tym finansowanie poprzez leasing obejmuje daleko posunięty rabat w wysokości 44 000 zł, o który dla swojego klienta zadba auto-planeta.pl
Update sierpień 2021
Zapraszamy także do naszego Wirtualnego Salony z samochodami Audi, BMW, Mercedes. Aktualnie dostępne X3:
Podsumowanie
Można powiedzieć, że BMW X3 jest loved by millions. Decydując się na ten samochód, nie kupujemy przysłowiowego “kota w worku”. Mamy dobry stosunek jakość do ceny. Samochód jest funkcjonalny i na każdą okazję. Poza tym jest tani w eksploatacji i ma relatywnie tanie usługi serwisowe.
Duży komfort i przyjemność z jazdy, a także nietuzinkowy wygląd zachęca do bliższego poznania z tym modelem BMW. Nowoczesne systemu obsługi samochodu z pewnością przydadzą się w codziennym użytkowaniu. Właściwe posługiwanie się systemem przewidywania zużycia paliwa oraz trybami jazdy, pozwala na zwiększenie zasięgu jazdy samochodu także w wersji hybrydowej.
Czy BMW X3 jest królem w swojej kategorii? Nam na myśl przychodzi chyba tylko jeden model, który ew. może go tej pozycji pozbawić.