fbpx

Mercedes klasa S – siódma generacja 2020 (W223)

Mercedes jak tylko prezentuje swoje modele samochodów, zawsze wywołuje to ogrom emocji na rynku motoryzacyjnym. Jest to temat, który nigdy nie przechodzi bez echa i tak też było tym razem, kiedy we wrześniu 2020 roku, mimo perturbacji związanych z pandemią COVID-19, motoryzacyjny potentat ze Stuttgardu zaprezentował nową generację klasy S.

Klasa S ma swoją wspaniałą tradycję. Pierwszy model Special Class został przedstawiony we wrześniu 1972 roku. Druga generacja pojawiła się 7 lat później, a kolejna w 1991 roku. Wraz z upływem czasu Mercedes udoskonalał swój model i tak w 1998 roku powstała czwarta generacja. Rok 2005 był rokiem całkowitej zmiany stylistyki Mercedesa klasy S i pojawienia się piątej generacji. W lipcu 2013 roku miała miejsce premiera szóstej generacji, która we wrześniu 2020 została zastąpiona kolejną – już siódmą.

Mając na uwadze doświadczenie i renomę Mercedesa oraz fakt, że rozwija on ten produkt od 48 lat, to można stwierdzić, że nowa S Klasa jest doskonała – patrząc przez pryzmat współczesnej motoryzacji.

Klasyka, nowoczesność i współczesność

Najnowszy model siódmej generacji Mercedesa klasy S W223 charakteryzuje się dostojnością, elegancją, doskonałymi proporcjami oraz nowym designem, który wprowadza go niejako w rodzinę prostszych i smuklejszych modeli CLS, CLA, ale bez cienia wątpliwości, to w dalszym ciągu pełnowymiarowa limuzyna segmentu F. Jak już jesteśmy przy smukłych kształtach, to warto wspomnieć, że jeśli chodzi o współczynnik oporu powietrza, to jest on wybitnie niski i wynosi zaledwie 0.22.

Pracując nad nową „S-ką”, zespół projektantów musiał odpowiedzieć sobie na pytanie: “Jakie są wymagania rynku wobec współczesnych limuzyn?” Z pewnością wymaga się synergii płynącej z połączenia klasyki z nowoczesnością, a to z pewnością znajduje swoje odzwierciedlenie w Mercedesie klasy S. Dlatego w tym samochodzie znajdziemy w zasadzie wszystko to, co do tej pory udało się stworzyć, żeby tylko umilić podróż kierowcy i pasażerom oraz wiele innowacyjnych systemów poprawiających bezpieczeństwo, oraz poszerzających zakres autonomiczności jazdy.

Do standardowych (ale jednak luksusowych) rozwiązań zaliczyć można:

  • masaż i wentylacja w fotelach

  • elektrycznie sterowane fotele z pamięcią ustawień

  • system audio na miarę profesjonalnej sali koncertowej

  • rozbudowany pokładowy system rozrywki

  • sterowanie gestami (np, otwieranie szyberdachu przy pomocy gestu)

  • oświetlenie ambientowe z możliwością wybierania w kilkuset kolorach

  • panoramiczny dach,

  • mini lodówka pomiędzy tylnymi fotelami

  • elektrycznie sterowane rolety przeciwsłoneczne

  • wykończenia piano black

  • wielofunkcyjna oraz podgrzewana kierownica

  • niesamowite wyciszenie wnętrza

  • nawigacja z rozszerzoną rzeczywistością, która nakłada podpowiedzi (np. strzałki ze wskazanym kierunkiem jazdy) na obraz z kamery.

S-Klasa – Systemy poprawiające bezpieczeństwo oraz wspomagające kierowcę

S-Klasa jest wręcz naszpikowana systemami, które mają na celu wspomagać kierowcę i poprawiać bezpieczeństwo. Część tych systemów jest znana z poprzedniej wersji S-Klasy, ale teraz znacznie rozszerzono ich spektrum działania. Oto kilka rozwiązań, które dają się ubrać w ramy jednego artykułu:

  • Przednie poduszki powietrzne dla pasażerów siedzących z tyłu (BTW: to w pierwszy samochód, który proponuje takie rozwiązanie).

  • Poduszki powietrzne w pasach bezpieczeństwa.

  • System Parking Assist, zapewniający komfortowe parkowanie (oczywiście samochód jest w stanie zaparkować samodzielnie).

  • Bardzo szybkie komputery oraz kamery, które pozwalają na przetwarzanie danych dot. otoczenia i warunków jazdy aż 1000 razy na sekundę.

  • Cyfrowe światła Digital Light o rozdzielczości 2,6 mln pikseli. Reflektory te, pozwalają rozpoznać i wyświetlić kontur znaków drogowych na jezdni lub wyświetlić powitalną projekcję przed samochodem.

  • Skrętna do 10 st. tylna oś, dzięki czemu S Klasa jest bardziej zwrotna niż chociażby A Klasa.

  • Zaawansowany, opierający się na kilku radarach, system Active Lane Change Assist. System wyświetla tor zmiany pasa jazdy oraz zabezpiecza przed nie intencjonalną zmianą pasa ruchu.

  • System Active Distance Assist DISTRONIC, który pozwala na dopasowanie dystansu od poprzedzającego pojazdu, w zależności od szybkości jazdy. System jest na tyle innowacyjny, że gdy zachodzi taka potrzeba zatrzyma samochód oraz automatycznie ruszy z miejsca, gdy będzie można kontynuować jazdę.

  • System Active Steering Assist, to system utrzymujący pojazd na środku pasa ruchu. Dzięki analizie toru jazdy innych uczestników ruchu oraz położenia innych elementów znajdujących się w obrębie jezdni, system wciąż działa bardzo sprawnie, nawet wówczas, kiedy oznakowanie poziome pasów ruchu nie jest takie oczywiste.

  • System Active Emergency Stop Assist, to system, który w możliwie bezpieczny sposób, zatrzyma samochód, kiedy kierowca nie reaguje na ostrzeżenia i prośby o przejęcie pełnej kontroli nad jazdą. Ponadto, system włączy światła awaryjne, wezwie pomoc oraz odblokuje drzwi w celu ułatwienia dostępu do kierowcy pomocy medycznej.

  • Bardzo dobrze dopracowany i robiący wrażenie system Active Brake Assist, który w kryzysowej sytuacji znacznie podnosi skuteczność awaryjnego hamowania. System jest w stanie skutecznie zadziałać nawet w sytuacji w której przeszkoda na drodze pojawia się na tyle nagle, że reakcja człowieka z pewnością byłaby spóźniona. Oczywiście system nie zwalnia kierowcy z jego podstawowych obowiązków.

  • Samochód jest także wyposażony w system Active Body Control w którym kamery i czujniki analizują wszelkie nierówności na drodze i tak steruje zawieszeniem, żeby szampan w kieliszku siedzącego na tylnym fotelu prezesa, przypadkiem się nie wylał. Ten system ma wpływ nie tylko na komfort, ale także na bezpieczeństwo: w razie zderzenia bocznego, jest w stanie, w ciągu ułamków sekund zwiększyć prześwit samochodu aż o 8 centymetrów, by uchronić się przed dachowaniem i jak najlepiej zminimalizować skutki uderzenia. (Takie rozwiązanie jest także w Audi A8). Ta technologia jest przez Mercedesa rozwijana od ładnych paru lat. Active Body Control, był nawet głównym motywem reklamy, na którą Jaguar odpowiedział ciętą ripostą.

  • Head-up display za pomocą którego wyświetlane są elementy rozszerzonej rzeczywistości przed polem widzenia kierowcy. Odpowiada on widoczności monitora, ustawionego 10 metrów przed maską, o przekątnej aż 77 cali. Analogiczne rozwiązania znajdziemy w samochodach Audi i BMW, ale w Mercedesie S Klasa, obraz jest trójwymiarowy, przez co kierowca otrzymuje jeszcze bardziej precyzyjne informacje typu gdzie skręcić, który pas zająć albo gdzie się zatrzymać.

Siódma Generacja S-Klasa – dostępne silniki

PaliwoMocSkrzynia BiegówZużycie PaliwaŚrednia Emisja CO2
S 350 dDiesel286 KMAutomatyczna 9G-TRONIC6,6 l / 100 km173 g / km
S 350 d 4MATICDiesel286 KMAutomatyczna 9G-TRONIC6,8 l / 100 km178 g / km
S 450 4MATICBenzyna389 KM (łącznie)Automatyczna 9G-TRONIC8 l / 100 km183 g / km
S 400 d 4MATICDiesel330 KMAutomatyczna 9G-TRONIC6,8 l / 100 km178 g / km
S 500 4MATICBenzyna457 KM (łącznie)Automatyczna 9G-TRONIC8 l / 100 km183 g / km

Mercedes S Klasa – ile kosztuje?

Warto pochylić się nad klasą S, jeśli zależy nam na luksusie, przestronności i bezpieczeństwie. W zależności od konfiguracji cena Mercedesa W223 to minimum 420 000 zł brutto. Jeżeli zdecydujemy się na bogatsze pakiety, wówczas cena może przekroczyć 720 000 zł brutto.

Auto-Planeta.pl może zaproponować korzystne finansowanie tego modelu w formie leasingu, udzielając dodatkowego rabatu.

Podsumowanie

S Klasa to dla Mercedesa wielkie zobowiązanie. Potencjalni odbiorcy tego modelu są z reguły bezkompromisowi. Oczekują wygody, luksusu, ciekawej stylistyki, innowacyjności oraz podwyższonych standardów bezpieczeństwa. Na razie, S Klasa bardzo dobrze reagowała na te wymogi, a siódma generacja tej dobrej reputacji raczej nie nadszarpnie.

W W223 nie ma jakiś kompletnych wpadek. To, co można by uznać, za minus, to raczej kwestia gustu osoby, która ten samochód będzie oceniać. Z naszej strony możemy tylko zaznaczyć, że Mercedes nie zaproponował bardziej ekologicznych silników, typu Hybryda plug-in (jest tylko Mild Hybrid).

Trzeba przyznać, że konkurencja Mercedesa S Klasa “nie śpi”, ale jeżeli w ogóle zdecydujemy się na limuzynę Mercedesa, to bardziej zadowoleni możemy być tylko z Maybacha.

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Dowiedz się więcej.